۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۶

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:

باید روحیه جهادی را بین جوانان افزایش دهیم

باید روحیه جهادی را بین جوانان افزایش دهیم

اهواز - فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: باید روحیه جهادی را بین جوانان کشور افزایش دهیم تا مشکلات را قدم به قدم برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور شامگاه شنبه در مراسم یادواره شهدای جهادگر و مدافع سلامت خوزستان و استقبال از کنگره ۲۴ هزار شهید استان اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم که در این برنامه مهم و تأثیرگذار باید بیان شود، درس‌های شهیدان است؛ شهیدانی که امروز همه ما دور هم جمع شدیم تا یاد و خاطره آن دلاوران را گرامی بداریم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه استقامت و ایستادگی یکی از مؤلفه‌های برجسته فرهنگ شهیدان است، تصریح کرد: یکی از عناصر بسیار مهم در حرکت ملت ایرانی اسلامی و در تبعیت از امام و ولایت، در کوران حوادث و سختی‌هایی که در طول ۴۴ ساله انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، استقامت و ایستادگی در مقابل موانع و سختی‌ها بود.

وی بیان کرد: روحیه جهادی یکی از مؤلفه‌های مهم استقامت و ایستادگی است؛ جهادگری در معنای عام در همه سنگرها و مواضعی که لازم است تا یک نیروی انقلابی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حل مشکلات کشور، رفع محرومیت‌ها و کمک به مردم در اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی خارج از کشور دنبال کند باید به معنای واقعی یک نیروی جهادی باشد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: اگر دفاع از کشور باشد باید به عنوان رزمنده دلاور تمام قد در مقابل دشمن وارد عرصه مبارزه شود، اگر نیاز به دفاع از حرم باشد باید مقابل تکفیری‌ها همچون سد آهنینی ایستادگی کند و آنها را به نابودی و نیستی برساند، اگر جهاد برای نجات مردم از بلایای طبیعی و غیرطبیعی همچون سیل، زلزله و حتی ویروس منحوس کرونا باشد باز هم باید به صورت جهادی به عنوان یک نیروی مخلص، ایثارگر و جان برکف وارد این عرصه شود و همه در مقابل آن اتفاق و حادثه مهم با صف بندی و ایستادگی، مردم را از آن بلا و مصیبتی که پیش رو دارند نجات دهند.

وی افزود: یکی از کارهایی که رزمندگان و جهادگران در آن روزهای سخت برای پیشروی و سد کردن دشمن به صورت ابتکاری برای رزمندگان دنبال کردند ایجاد سنگر و خاک ریز بود چون دشت‌های خوزستان پناهی برای ایستادن رزمندگان نبود و آسیب پذیری بسیار بالا بود اما جهادگران ما با ایجاد سنگر و به خطر انداختن جان عزیزشان این تلاش‌ها را شبانه روز برای پیش روی نیروهای رزمنده ما انجام می‌دادند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان عنوان کرد: احداث جاده سیدالشهدا توسط جهاد گران به صورت شبانه روزی و زیر بمباران‌های شدید دشمن برای درست کردن عقبه رزمندگان به طول ۱۴ کیلومتر در جزایر مجنون در باتلاق‌های هورالعظیم، در اروند رود آن رودخانه وحشی که هر ۶ ساعت با جزر و مد بیش از سه متر ارتفاع آب بالا می‌آمد باز هم جهادگران با شگفتی سازی یک پل لوله‌ای را در منطقه فاو انجام دادند.

سردار شاهوارپور اظهار کرد: بعد از جنگ روحیه جهادی بین جوانان سلحشور این مرز و بوم زنده شد و به رغم اینکه ساختار جهاد سازندگی از بین رفت اما دوباره با درک محرومیت‌ها، جوانان دانشجو، طلبه و عاشق خدمت، فضا را برای یک راه جدید، کار جدید و راهبرد نو برای مسیر آینده انقلاب اسلامی گشودند.

وی اضافه کرد: دلاورمردان در مناطق صعب العبور، دور افتاده و محروم آمدند و دوباره امید را به مردم تزریق کرده و ایجاد امید کردند؛ بنده به چشم خود دیدم که گروه‌های جهادی در ارتفاعات صعب العبور، لوله‌های آب را به دوش می‌کشیدند و به چه سختی به بالا می‌برند که همه این تلاش‌ها برای آبرسانی به مردم بود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: گروه‌های درمانی که برای خدمت رسانی به روستاها مراجعه می‌کردند یکی دیگر از کارهای برجسته بود، ساخت منزل برای محرومانی که در سرما و گرما با مشقت زندگی می‌کردند، اقدامات محرومیت زدایی در حوزه آموزش، سوادآموزی، ساخت مدرسه، تدریس و یاد دادن علوم دینی و روز با حضور گروه‌های جهادی در روستاها بخش‌هایی از تلاش‌ها و مجاهدت‌ها این گروه‌ها بود.

سردار شاهوار پور بیان کرد: در سیل همه دیدیم که این دلاور مردان چگونه برای نجات مردم از ابتدای سیل تا زمانی که آب تخلیه شد برای خدمت به مردم، بازسازی منازل و برگشت مردم به منازلشان چه مجاهدت‌هایی کردند، در بیماری کرونا گروه‌های جهادی در کنار پزشکانی که داوطلبانه برای نجات جان مردم تلاش می‌کردند حضور فعال داشتند.

وی گفت: مشکلات همیشه وجود دارد لذا باید همیشه روحیه جهادی در بین جوانان، نوجوانان و آحاد مردم وجود داشته باشد تا بتوانیم مساله به مساله آنها را برطرف کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه امروز، روزهای سختی برای مردم مظلوم غزه است، تصریح کرد: کوردلان باید بدانند که این رژیم جعلی صهیونیستی با کشتار انسان‌ها دوام پیدا نخواهد کرد و اگر چنین قصه‌ای بود قطعاً فرعونیان و ظالمان گذشته پابرجا می‌ماندند؛ امروز ملت مظلوم فلسطین با استقامتی که ۷۵ سال در مقابل این ظلم و جور دارند حتماً پیروز خواهند شد زیرا این وعده الهی است که مظلومان پیروز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از خانواده ۲۶ شهید مدافع سلامت و ۲ شهید جهادگر تجلیل شد و رونمایی از کتاب «مثل فرشتگان» انجام شد.

کد خبر 5924307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha